Založ si blog

Skúsenosti s Nokiou Lumia 800 po (takmer) polroku používania.

Ahojte všetci !

Už je to takmer pol roka odvtedy, čo som svoju Nokiu N97 vymenil za Lumiu 800. Teraz by som sa s vami rád podelil o moje dojmy po 6 mesačnom používaní tohoto telefónu.

Nebudem tu opakovať dokola chronicky známe informácie o tom koľko má telefón centimetrov a podobne, chcem sa zamerať na reálne plusy a mínusy.

Veľmi ma potešilo spracovanie telefónu (až na jednu chybu ktorú opíšem nižšie). Polykarbonátový monoblok je úžasne pevný a nebojím sa ani nejakého pádu, keďže sa telefón môže poškodiť v podstate len priamym pádom na displej. To N97 sa po každom páde rozišla do okruhu pol metra na všetky strany 🙂

Aj hmotnostne je na tom Lumia 800 oproti N97 lepšie. Tých 142 gramov v ruke je tak akurát. Škoda však toho, že ak na L800 nemám nasadený zadný ochranný obal (priamo z balenia), tak sa telefón po dlhšom držaní v rukách strašne šmýka. V lete to bolo ozaj veľmi rýchlo 🙂

Plusom pre mňa ako často fotiaceho človeka je aj kvalitný fotoaparát. U Nokie je už zaužívanou tradíciou, že do svojich mobilov integruje optiku od firmy Carl Zeiss. Veľmi rýchle je aj fotenie z uzamknutej obrazovky. Tak rýchly štart foťáku som ešte na žiadnom mobile nemal. Hodí sa to keď potrebujem niečo rýchlo odfotiť. Na druhej strane, video by mohlo byť na trocha lepšej úrovni a také FullHD video by som určite využil. NO ale zas človek nemôže mať všetko, že áno 🙂

Zadná časť telefónu (presnejšie ten kovový prúžok pri fotoaparáte) je strašne náchylná na škrabance, už po niekoľkých hodinách používania som našiel prvé dva. Aktuálny stav k dnešnému dňu je neznámy.

Slot na microSIM mi tiež už tak nevadí ako na začiatku, Apple však pre istotu zas začína špekulovať s nanoSIM, tak som zvedavý akú kartu budem dávať do mobilu o dva – tri roky.  Obavu však mám o dvierka, pod ktorými sa ukrýva microUSB port – stále sa bojím že ich zlomím, nakoľko mi ich konštrukcia príde ako najslabšia na celom telefóne.

Obrovská pochvala smeruje aj k displeju. Viditeľnosť CLEARBLACK AMOLED displeja je najmä za slnečného dňa perfektná, čo využijete trebárs pri fotení v slnečných dňoch.

Na cestách často používam aj GPS navigáciu. Nokia Lumia 800 ju však ponúka zadarmo a je naozaj kvalitná ! Dokonca je zadarmo doživotne a máte ju teda stále so sebou, bez nejakých ročných poplatkov a podobne. O jej kvalite (presnejšie o kvalite máp od Navtequ – dcérskej spoločnosti Nokie) svedčí aj to, že pred niekoľkými dňami jej webovú verziu spolu s inými odporučil aj samotný veľký Apple ako dočasné riešenie pre zákazníkov s operačným systémom iOS 6 a jeho známymi nekvalitnými mapami 🙂

Operačný systém Windows Phone mi spočiatku veľmi nevoňal. Dôvodom bola najmä absencia pamäťových kariet (ak nerátam zopár Samsungov na trhu v USA) a nutnosť používať ZUNE.

Tú chýbajúcu pamäťovku som ešte ako tak prehltol, najmä keď som zistil že do 16 GB natlačím celú svoju hudobnú zbierku. Zato na program ZUNE nemám dobrého slova. Ten softvér používam radšej iba vtedy, ak chcem zistiť či mám pre Lumiu dostupné dáke nové aktualizácie. Ešte šťastie, že pomocou malého hacku v registroch sa dá vynútiť zobrazovanie sa Lumie v počítači ako USB kľúča.

Svojím obsahom ma dosť sklamal Marketplace. Je na ňom síce dosť aplikácií, ale na Google Play Store alebo iTunes sa nechytá ani zďaleka. Zo začiatku mi síce niekoľko skvelých programov z Androidu chýbalo, neskôr som však našiel adekvátne náhrady (napríklad Nokia Reading na čítanie e-kníh). Aplikáciam ktoré používam sa však bude venovať v niektorom inom blogu.

Chýba mi však posielanie súboru cez Bluetooth. S prihliadnutím na to, že Nokia nedávno sľúbila vydanie aktualizácie exkluzívne pre Lumie s podporou posielania súboru cez toto komunikačné rozhranie mi to však až tak nevadí.

Po kancelárskej stránke niet Windows Phonu čo vytknúť. Skvelá integrácia MS Office či Skydrive mi slúži absolútne výborne. Perličkou je aj integrácia Facebooku do celého systému. V praxi tak môžem byť dostupný na Facebooku doslova neobmedzene.

Potešila ma celkom slušná výdrž batérie. Tá mi pri rozumnom používaní dokáže vydržať aj jeden a pol dňa, čo je veľmi rozumná hodnota.

Uvidíme čo prinesie update na Windows Phone 7.8, aj keď mi je ľúto že Lumia 800 nedostane Windows Phone 8.

Každopádne Nokia Lumia 800 je zatiaľ jeden z najlepších mobilov aké som kedy mal a som rád že plusy postupne prevážili nad mínusmi a teším sa na daľšie nové zážitky s týmto telefónom.

 

V nasledujúcom blogu Vám vypíšem mnou používane aplikácie. Alebo mi skúste navrhnúť nejaké aplikácie pre Windows Phone 7.5 , na ktoré nedáte dopustiť vy !

 

 

Orange uvádza službu Prima WOW

04.10.2012

Tlačová správa spoločnosti Orange – nejde o platenú reklamu. Bratislava, 26. septembra 2012 – Prima WOW sa stáva prvou predplatenou službou na slovenskom trhu, ktorá ponúkne výhodnú klesajúcu tarifu, či nekonečné volania do všetkých sietí. Jedine zákazníci predplatenej karty Prima WOW si od 26. septembra 2012 môžu užívať benefity programu WOW a komunikovať tak [...]

Orange rozširuje dostupnosť svojej digitálnej televízie

04.10.2012

Tlačová správa spoločnosti Orange – nejde o platenú reklamu. Bratislava, 25. septembra 2012 – Orange predstavuje službu digitálnej televízie, ktorá od zajtra sprístupní obľúbené interaktívne funkcie ako archív, digitálna videopožičovňa, mozaika či prehľadný programový sprievodca prakticky každému na Slovensku, kto má doma internetové pripojenie s bežnou [...]

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Takmer 100 dronov a rakiet. Masívny ruský útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45, aktualizované: 10:02

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

marios

Blog jedného chalana z Trnavy. Nadšenec mobilných technológií ktorý bloguje najmä o systéme Windows Phone ale nielen iba o ňom. Venujem sa rôznym témam, skrátka píšem o tom čo ma práve napadne.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 8045x
Priemerná čítanosť článkov: 2682x

Autor blogu

Kategórie

Archív